GönderenKonu: Ev asansörü bilinmesi gerekenler  (Okunma sayısı 62 defa)

İİCENGİZ

  • Forum Üyesi
  • İleti: 5
  • Üyelik Tarihi:
Ev asansörü bilinmesi gerekenler
Tarih : 12-09-2022 Saat : 14:30
BİLİNMESİ GEREKENLER
2 - KURULUM
A - Karkas kurulumu
Karkas sistemi kurulumu şekilde detaylandırılmıştır. Sağ dikme, sol dikme, taban, üst atkı ile bütünlük
kazanır. Dikmeler montajlanırken fren, paten, tekerlek gibi unsurların şekilli anlatımlarına göz
atınız. Karkas sistemi fikspunt bağlantı kuşağı sonrasında teraziye alınarak sıkılmalıdır.
B - Halatlar
Halat ve bağlantı aparatlarını hazırlayınız. Halatları başlık üzerinden sağa ve sola eşit şekilde sarkıtınız.
Halat sıralamasını dikkate alarak şişeleri çakınız ve kelepçelerini bağlayınız. Fazlalık olan
bölümü sağlama yapmadan kesmeyiniz. Sağlama için asansörün ilk hareketinde yapılması gereken
mesafe kontrollerini yapmalısınız.
C - Hortum bağlantısı
Hortum bağlantısı piston ve ünite arasına yapılmaktadır. Piston bağlantı noktasına patlak valfi montajını
yapınız. Hortumun bir ucunu patlak valfine diğer ucunu ise üniteye bağlantı aparatları ile birlikte
teflon bant sararak sıkınız.
D - Ünite
Hidrolik üniteyi makine dairesi alanına yerleştiriniz. Ünite üzerinde bulunan yağ girişi kapağını açarak
gerekli yağ seviyesince doldurunuz. Dolum esnasında ünite içerisine toz vb. yabancı maddelerin
girmemesi için özen gösteriniz. Ünite bağlantı kutusunda bulunan elektrik bağlantılarını yapınız.
E - Kumanda panosu
Asansör kumanda panosu bağlantı şemasına uygun şekilde bağlanmalı ve kontrolleri yapılmadan
enerji verilmemelidir. Elektrik bağlantıları bu konuda uzman olan personeller ile yapılmalı ve tehlikeli
olabilecek işlerden kaçınılmalıdır.
*Bağlantı hataları gerek can güvenliğiniz gerekse sistem güvenliği için büyük önem arz etmektedir.
Cenka Asansör Makina
İmalat - İthalat - İhracat
Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi
www.cenkahomelift.com
w w w . c e n k a . c o m . t r
Nobel A Tipi Montaj Kılavuzu
35
BİLİNMESİ GEREKENLER
3 - İLK HAREKET
A - Kontroller
Hortum bağlantıları ve ünite bağlantıları sonrasında sisteme enerji verilerek ilk hareket için kuyu ile
temas kurulmalıdır.
İlk harekette piston baş bölümünde bulunan hava tıpası gevşetilmeli ve kademeli olarak yağ basılmalıdır.
Hava deliğinden yağ gelinceye kadar bu işleme devam ediniz ve sonrasında tıpayı tekrar
vidalayınız.
*İlk hareket verildiğinde motor ters yönde çalışabilir.
Bu durumda basınç oluşmayacağı için hava alma işlemi de gerçekleşmez. Motor faz yönünü değiştirerek
işleme devam ediniz.
Asansörün ilk hareketi ile birlikte sistemin seyir mesafesince bir test sürüşü ile kontrollerin yapılması
gerekir.
- Platform son kat hizasına yetişiyor mu?
- Kaçma mesafesi var mı?
- Piston başlığı ray sonundan kurtuluyor mu?
- Piston başlığı ve karkas çakışması var mı?
gibi durumların kontrolü yapılmalıdır.